متداول ترین سوالات دوران بارداری

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 05:07:13

خوشبختانه ما کاربران زیادی داریم که به ما اعتماد دارند و همه روزه به وب سایت ما مراجعه می کنند و سوالات و دغدغه های فکری شان را با ما در میان می گذارند. بطور کلی می توانیم بگوییم که دوران بارداری یکی از پر استرس ترین و شاید پر اضطراب ترین دوره های زندگی هر خانمی است و معمولا سوالات زیادی هرروزه ذهن او را مشغول می کند. به همین علت ما امروز تصمیم گرفتیم یکسری از متداول ترین و شایع ترین سوالاتی که برای خانم های حامله پیش می آید را در این مقاله برای شما بازگو کنیم و به آن ها پاسخ بدهیم...اگر شما یا یکی از نزدیکان تان باردار هستید، به شما توصیه می کنیم حتما ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات تان در این زمینه افزایش پیدا کند، استرس های تان در این دوران کمتر بشود و بتوانید این 9 ماه را با آرامش خاطر بیشتری بگذرانید...در ادامه با مجله ی کودک تک همراه باشید...

دوران بارداری


خب با هم بپردازیم به متداول ترین سوالات دوران بارداری:


1- آیا می توانم در دوران بارداری روی شکم بخوابم؟
اکثر پزشکان توصیه می کنند که در این دوران بخصوص زمانی که شکم شما بزرگ شده است، اصلا و تحت هیچ شرایطی روی شکم نخوابید. شایع ترین مشکلی که ممکن است با این کار برای شما یا جنین تان پیش بیاید این است که کیسه ی آب شما پاره بشود و نیاز به زایمان زودرس داشته باشید.

2- غربالگری چیست؟
دومین سوالی که خیلی از خانم های باردار برای شان بوجود می آید و کم بیش و درمورد آن شنیده اند، همین غربالگری است. اما غربالگری چی است؟ غربالگری آزمایشی است که با استفاده از آن پزشکان می توانند ابتلای جنین به بیماری را قبل از تولد تشخیص بدهند و از این طریق درصد تولد نوزادان سالم را افزایش بدهند. در حقیقت با انجام این آزمایش، پزشک شما متوجه می شود که وضعیت سلامت جنین شما به چه صورتی است. بطور معمول در صورتی که مشکلی تشخیص داده بشود بنا به صلاحدید پزشک این آزمایش در مرکز دیگری که تخصصی تر است تکرار می شود تا از مشکل جنین اطمینان حاصل بشود.

دوران بارداری

3- آیاد بعد از زایمان رابطه ی جنسی من با مشکل مواجه خواهد شد؟
بطور معمول زنان بعد از زایمان هورمون های شان تغییر می کند، از طرف دیگر بدن زن بعد از زایمان دچار مشکلاتی هم شده است که باید به مرور زمان خوب بشوند. این دو موضوع باعث می شود تا بطور طبیعی بعد از زایمان رابطه ی جنسی شما دستخوش تغییراتی بشود و زمان نیاز باشد تا به حالت قبل برگردد.
اگر احساس کردید که این مدت طولانی شده است، حتما با پزشک معالج تان در این رابطه مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

4- آیا بعد از زایمان واژن من گشاد می شود؟
پاسخ این سوال خیر است. بطور کلی فیزیک واژن خانم ها بگونه ای است که زایمان طبیعی نمی تواند آسیبی به آن بزند. در واقع، این خاصیت ارتجاعی واژن باعث می شود تا بعد از زایمان واژن شما به حالت قبلی خودش بر گردد و گشاد نشود.
البته شما می توانید برای اطمینان بیشتر و قوی کردن عضلات این ناحیه یکسری حرکات ورزشی هم تحت نظر پزشک انجام بدهید.

جالب است بدانید: رابطه ی جنسی در دوران بارداری

5- سزارین انجام بدهم یا زایمان طبیعی؟
بطور معمول خانم ها از زایمان طبیعی ترس دارند و حتی فکر کردن به آن هم برای شان استرس زا است و باعث اضطراب شان می شود و همین موضوع باعث می شود تا تعداد متقاضیان سزارین خیلی بیشتر از زایمان طبیعی باشد. اما حقیقت این است که خانم هایی که زایمان طبیعی انجام می دهند نسبت به خانم هایی که سزارین را انتخاب می کنند بعد از تولد فرزندشان خیلی سریع تربه زندگی عادی خودشان بر می گردند و دچار عوارض ناشی از عمل جراحی سزارین مثل لختگی خون در پا و لگن، خونریزی های مختلف و غیره نمی شوند.
به علاوه، تحقیقات نشان داده است که فرزندانی که با زایمان طبیعی بدنیا می آیند کمتر دچار بیماری هایی نظیر دیابت و آسم می شوند.
از طرف دیگر، خانم هایی که زایمان طبیعی انجام می دهند خیلی سریع تر و راحت تر وزن کم می کنند و به اندام مورد علاقه ی خودشان می رسند.

تعذیه در دوران بارداری

6- آیا می توانم حالت تهوعم را در دوران بارداری کم کنم؟
بطور کلی چیزهای شور، نمکی و ترش می توانند جلوی حالت تهوع همه ی آدم ها را بگیرید. حالا اگر شما حامله هستید می توانید تحت نظر پزشک تان یکسری مواد این چنینی را اول صبح میل کنید تا حالت تهوع تان کمتر بشود. بطور معمول خوردن یک بیسکوییت ترد نمکی در اول صبح یا بو کردن و خوردن لیمو ترش در طول روز می تواند این احساس شما را کمتر کند.
البته نگران حالت تهوع تان نباشید، چرا که یک امر کاملا طبیعی است و تقریبا در همه ی خانم های باردار پیش می آید.

7- آیا می توانم در دوران بارداری سفر (به خصوص به خارج از کشور) داشته باشم؟
مسافرت کردن از آن دسته مواردی است که برای هر خانمی در شرایط بارداری می تواند امکان پذیر باشد/نباشد و این مورد باید حتما تحت نظر پزشک و با مشورت او انجام شود. تحت هیچ شرایطی سعی کنید بدون مشورت با پزشک تان حتی به یک مسافرت کوچک هم نروید.

جالب است بدانید: آرایش صورت در ایام بارداری

8- آیا می توانم در دوران بارداری موهایم را رنگ کنم؟
بطور کلی پزشکان توصیه می کنند که در طول دوران بارداری موهای تان را رنگ نکنید چرا که مواد شیمیایی رنگ می تواند از طریق سر شما به درون خون تان نفوذ کند و با این کار به جنین شما آسیب برساند. توصیه ی ما هم به شما این است که حد الامکان از این کار پرهیز کنید و در صورتی که خواستید آن را انجام بدهید حتما این کار را با نظارت پزشک انجام دهید.

9- آیا مشکل تغذیه ای من می تواند روی جنین تاثیر بگذارد؟
بله، صد درصد. تغذیه یکی از مواردی است که از روز اول بارداری شما می تواند روی جنین تان تاثیر بگذارد. سعی کنید از همان روز اولی که متوجه بارداری تان شدید در رابطه با تغذیه تان با پزشک متخصص زنان و یا ماما مشورت کنید و تحت نظر او غذاهای مناسب را میل کنید.


سایر مقالات:

کودکان و ضمیر ناخودآگاه آنها

مشکلات شایع در طول دوران بارداری

روش های پیشگیری از بارداری بدون عوارض

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی