کاردستی های باورنکردنی با حلقه دستمال توالت

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 05:13:50

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که با رول های دستمال توالت و دستمال حوله ای چه کاردستی هایی می توانید درست کنید؟ کافی است تا قوه ی تخیل خود را به کار بگیرید تا بتوانید کاردستی های جذاب و باورنکردنی درست کنید. با ایده های این مقاله می توانید به کودکتان کمک کنید تا کاردستی های جذاب و کاربردی خلق کنند. با کودک تک همراه شوید...


استند مافین و شیرینی


سطح پذیرایی خود را برای مهمانی های بعدی بالا ببرید!

کاردستی استند کیک با رول دستمال توالت

به چه وسایلی نیاز خواهید داشت:

- مقوای نازک

- 2 عدد رول کاغذ توالت

- چسب حرارتی

- بتونه گچی (اختیاری، در صورتی که بخواهید از رنگ های روشن استفاده کنید).

- رنگ (به عنوان مثال رنگ گواش یا آبرنگ)

- پانچ برای لبه ها یا قیچی دالبور یا قیچی زیکزاک-بر

- مقوای رنگی یا روبان رنگی

دستورالعمل:

1. چند دایره به قطر 12، 9 و 5 اینچ (به ترتیب 30.5، 23 و 13 سانتی متر) از مقوا جدا کنید. یک بزرگتر می تواند به کودکان در این کار کمک کند. مرکز هر دایره را مشخص کنید، می توانید برای این کار فاصله مرکز دایره را تا چهار طرف اندازه گیری نمایید تا اطمینان حاصل کنید که مرکز دایره انتخاب شده است. یک لوله را در مرکز هر دایره قرار دهید و با یک مداد اطراف آن خط بکشید. (برای مقوای 12 اینچ لازم است این کار را برای هر دو طرف مقوا انجام دهید).

2. با مقوای 5 اینچ شروع کنید و دور دایره ی مرکزی که با مداد کشیده اید؛ چسب حرارتی (یا هر چسبی که در اختیار دارید) بزنید و سپس لوله ی دستمال توالت را به آن بچسبانید. پایین رول دستمال توالت را به مقوای 12 اینچ متصل نمایید. همین کار را برای مقوای 9 اینچ تکرار کنید.

3. اگر تمایل داشتید می توانید کل استند (پایه) را با گچ بتونه کنید و اجازه دهید تا گچ خشک شود. سپس روی آن را دو لایه رنگ آمیزی کنید (اصطلاحا آن را دو دست رنگ آمیزی کنید).

4. برای تزئین آن می توانید مقوای رنگی را به صورت نوارهایی با عرض 1 اینچ برای دایره های 12 و 9 اینچ جدا کنید. شما چندین گزینه برای تزئین مقوای دور کار در اختیار دارید، می توانید از پانچ و یا قیچی زیکزاک بر استفاده کنید. اگر به این امکانات دسترسی ندارید می توانید از روبان استفاده نمایید. برای دایره ی پایه، یک نوار با عرض ¼ اینچ از جنس مقوا و یا روبان برش دهید و به لبه های کار بچسبانید.


آویز جواهرات


یک ایده ی بسیار عالی برای دختران جوان: اکسسوری هایتان را به نمایش بگذارید و روی میز آرایشتان را مرتب کنید.

جا اویزی با دستمال توالت

به چه وسایلی نیاز خواهید داشت:

- 3 رول دستمال توالت یا دستمال حوله ای

- پارچه نمد حدود 2 فوت

- قیچی دالبر

- نوار دو طرفه

- روبان

- سیخ

دستورالعمل:

1. لوله های دستمال کاغذی را به طول دلخواه برش دهید. (ما در اینجا 6 ½ اینچ در نظر گرفته ایم). دو قطعه پارچه نمدی را برای اطراف دو لوله بالایی در نظر بگیرید و 1.2 اینچ به طول هر یک اضافه نمایید. یک پارچه نمدی دیگر را با عرض یکسان برش دهید و حداقل 2 ½ اینچ به طول آن اضافه نمایید تا بتوانید گوشواره ها را به پایین آن بیاویزید.

2. با استفاده از چسب دو طرفه، نمد را به لوله های دستمال توالت بچسبانید به نحوی که لبه ها با یکدیگر همپوشانی داشته باشند. این کار را برای دو حلقه ی دیگر تکرار کنید ولی در نظر داشته باشید که نمد روی لوله ی سوم باید کمی بلندتر باشد تا بتوانید روی آن گوشواره یتان را آویز کنید.

3.نقاط کمرنگی را روی پارچه علامت گذاری کنید تا بتوانید آنها را برای آویز گوشواره ها سوراخ نمایید. (ما در اینجا یک اینچ بین هر کدام فاصله گذاشته ایم)

4. دو نقطه بر روی لوله ها و پایین آنهاعلامت گذاری کنید تا بتوانید روبان را از بین آنها عبور دهید. برای دو لوله ی بالایی هر دو طرف لوله نیاز به علامت گذاری دارند ولی لوله ی پایینی فقط نیاز به مشخص کردن دو نقطه روی لوله دارد. سپس با استفاده از یک چاقو نقطه ها را برش بزنید. اینکار باید به کمک یک بزرگتر انجام شود و انجام آن توسط کودک توصیه نمی شود.

5.دو تکه روبان با ارتفاع مورد نظر را به اندازه ی ارتفاع کل کار در نظر بگیرید و پس از عبور دادن آن از هر لوله، گره بزنید. با کمک یک سیخ می توانید روبان ها را از برش ها عبور دهید.


پایه موبایل با تم حیوان خانگی


این استندهای کوچک می توانند به شما در نگه داشتن موبایلتان کمک کنند.

کاردستی استند موبایل با دستمال توالت

به چه وسایلی نیاز خواهید داشت:

- لوله ی دستمال توالت

- گچ بتونه (اختیاری – در صورتی که بخواهید از رنگ های روشن استفاده کنید).

- رنگ

دستورالعمل:

1. با استفاده از یک قالب؛ حیوان مورد نظر خود را برش داده و اطراف لوله بچسبانید وسپس با مداد اطراف آن را خط بکشید. پس از آن لوله را برش بزنید.

2. برای تزئین می توانید سطح کاردستی را گچ بتونه کنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس آن را رنگ نموده و پس از خشک شدن؛ ویژگی های مورد نظر را به آن اضافه کنید.


دسته ی پروانه ها


فقط آنها را آماده کنید، هیچکس حتی تصور نمی کند که آنها با رول دستمال توالت ساخته شده اند.

ساخت کاردستی پروانه ها با کاغذ توالت

به چه وسایلی نیاز خواهید داشت:

- لوله های دستمال توالت یا دستمال حوله ای

- گچ بتونه (اختیاری، برای رنگ های روشن )

- رنگ

- چسب حرارتی

- بتونه

دستورالعمل:

1. در صورت تمایل داخل لوله و خارج آن را بتونه کنید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

2. لوله ها را صاف کنید و با قیچی آنها را به قطعات مجزا برش دهید. برای پروانه های بزرگ نیاز به 5 تکه ی 5/8 اینچ دارید. برای پروانه های کوچک نیاز به دو قطعه ½ اینچی و یک قطعه ¼ اینچی دارید. ( پروانه های بزرگ با 5 قطعه و پروانه های کوچک با سه قطعه درست می شوند).

3. برای ساخت پروانه کوچک :دو قطعه ی ½ اینچی را از وسط تا بزنید.سپس از وسط آن را به قطعه ¼ اینچی به عنوان بال، با چسب حرارتی بچسبانید(اینکار توسط یک فرد بزرگتر انجام شود). برای بالهای سمت چپ پروانه این کار را تکرار کنید.

4. برای ساخت پروانه های بزرگ: برای ساخت بدن پروانه، درون یک قطعه 5/8 اینچی چسب بزنید و به یکدیگر فشار دهید. برای بالها نیز بر روی قسمت مسطح چسب بزنید و آن را به بدنه بچسبانید.

5. برای مرتب کردن آنها به صورت هنری آنها را ابتدا روی زمین طبقه بندی و مرتب کنید. پس از تصمیم گیری درباره ی نحوه ی چینش پروانه ها؛ آنها را روی دیوار بچسبانید.

منبع مقاله لاتین: parents.com


شاید برای شما جالب باشد که بدانید:


5 کاردستی پاییزی برای کودکان

تبلت برای کودکان، مفید یا مضر؟

چگونه از بازی برای تربیت کودک استفاده کنیم؟

دکتر بازی : یک بازی فوق العاده در کاهش ترس کودکان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی