گریه کودک خود در صندلی ماشین را مهار کنید!

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 14:03:31

بعضی از کودکان قبل از اینکه آماده حرکت شوید به خواب رفته اند اما اکثر کودکان حتی 5 دقیقه نیز روی صندلی ماشین آرام نمی گیرند و این بدان خاطر است که کودک به آزادی حرکتی و توجه شما عادت کرده است. کودک شما از کدام دسته است؟ آیا راه حلی برای این مشکل خود دارید؟ در این مقاله به راهکارهای عملی برای غلبه بر این مشکل پرداخته خواهد شد.

زمانی که در حال رانندگی هستید و کودک شما مدام گریه می کند بسیار برای شما چالش برانگیز است که بتوانید شرایط را مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که سلامت شما و کودکتان مهمترین نکته در رانندگی است بنابراین نباید به این مسئله بی تفاوت باشید. گاهی اوقات زمانی که کودک شروع به گریه می کند والدین او را از صندلی مخصوص خارج می کنند که این کار بسیار خطرناکی است و سلامت کودک شما را تهدید می کند. گاهی اوقات نیز تصمیم می گیرید که به گریه کودک بی توجه باشید که این کار نیز به شدت بر روی تمرکز راننده تاثیر می گذارد. در ادامه راهکارهایی به شما ارائه می شود که بتوانید بر این مشکل خود غلبه کنید.

سلامت شما و کودکتان مهمترین نکته در رانندگی است

هر یک از (یا بیشتر) استراتژی های زیر ممکن است در حل معضل گریه کودک شما در صندلی اتومبیل به شما کمک کند. اگر یکی از روش ها را انتخاب کرده نتیجه مثبتی مشاهده نکردید، یکی دیگر را انتخاب کنید، سپس یکی دیگر؛ در نهایت، شما راه حل مناسب برای کودک خود را خواهید یافت.

-از سلامتی کودک خود اطمینان حاصل کنید. اگر کودک شما قبلا روی صندلی ماشین آرام بوده و جدیدا بر روی صندلی بی قراری و گریه می کند؛ ممکن است دچار عفونت گوش یا بیماری دیگری شده باشد. می توانید به یک پزشک مراجعه کنید و از سلامت او مطمئن شوید.

-صندلی ماشین را در خانه بگذارید و اجازه دهید کودک شما در آن نشسته و بازی کند. هنگامی که در خانه بیشتر با آن آشنا می شود، ممکن است در خودرو نیز رابطه بهتری با آن داشته باشد..

-یک جعبه مخصوص از اسباب بازی های نرم و ایمن را تهیه کنید و فقط در ماشین به کودک اجازه استفاده از آنها را بدهید. اگر آنها به اندازه کافی جالب باشند، ممکن است توجه او را جلب کنند. (از اسباب بازی های جنس سخت اجتناب نمایید زیرا در یک ترمز سریع باعث آسیب جدی می شوند)

اسباب بازی ماشین صندلی کودک

-یک اسباب بازی نرم در ماشین خود آویزان کنید. این اسباب بازی باید به گونه ای باشد تا دست کودک به آن برسد. از نرم، مطمئن و در دسترس بودن آن مطمئن شوید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

-یک پوستر مخصوص کودک را در پشت صندلی ای که با کودک با آن روبرو است نصب کنید. معمولا پشت صندلی راننده و کمک راننده جیب وجود دارد، بنابراین شما می توانید تصاویر را به صورت دوره ای تغییر دهید. (به یاد داشته باشید این کار را حتما انجام دهید، زیرا تغییر مناظر بسیار در آرام ماندن کودک تاثیرگذار است)

-انواع موسیقی را در ماشین امتحان کنید. بعضی از بچه ها با لالایی ها یا نوارهای موسیقی مخصوص کودکان آرام می گیرند.. برخی از نوزادان نیز بیشتر از هر چیز دیگری از شنیدن صدای مادر یا پدر لذت می برند.

-اطمینان حاصل کنید که کودک شما روی صندلی ماشین راحت است. اگر پاهای او محدود هستند، یا کمربندهای صندلی بیش از حد تنگ است،کودک دچار بی قراری می شود.

-سعی کنید کمی پنجره ماشین را پایین بکشید. کمی هوای تازه و نسیم خوب می تواند آرامش بخش باشد..

منبع مقاله لاتین: childdevelopmentinfo.com

  • آیا کودک شما بی دلیل گریه می کند؟
  • آیا نمی دانید چه اسباب بازی هایی برای بازی در ماشین مناسب است؟
  • آیا کودک شما در ماشین بی قرار می شود؟
  • برای خرید صندلی مناسب کودک خود دچار تردید هستید؟

شما می توانید پاسخ سوالات خود را با دریافت مشاوره ی رایگان روانشناسی کودک از طریق لینک زیر بدست آورید.

مشاوره رایگان روانشناسی کودک تک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی