کودک من چه شخصیتی دارد؟

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 12:47:56

مادران عزیز آیا نگران فرزند خود هستید؟درباره شخصیت او اطلاعی ندارید؟می خواهید رشد دهنده شخصیت مثبت او باشید؟بهتر است درباره شکل گیری شخصیت او بیشتر بدانید؟ مجله مادر و کودک در این مطلب تاکتیک های موثر برای شناسایی شخصیت کودک و بهبود رشد شخصیتی نوزادان رابه شما آموزش می دهد.با کودک تک همراه باشید تا رفتار مناسب در مقابل کودکان خود را بیاموزید.

شخصیت کودک شما، از هفت تا 12 ماهگی

یک سال اول زندگی کودک شما، زمانی است که شخصیت کودک در حال شکوفا شدن است و این زمان، وقتی است که می توانید او را به بسیاری از مسائل تشویق کنید. با سپری شدن این زمان، شخصیت کودک رو به بهبود و در حال شکل گیری است. از این رو دورانی طلایی برای آموزش برخی از موضوعات ساده ای است که او باید یاد بگیرد.

حال زمانی است که می توانید ویژگی ها و رفتارهای خوب و نیکو مانند صبر را به او یاد بدهید.

کودک خود را به صبر کردن تشویق کنید

در این مرحله کودک دلبند شما چیزهایی که می خواهد را با حرکاتش به شما می فهماند. اگر تنها 15 ثانیه اسباب بازی را دیرتر بدهید هیچ اتفاقی برایش نمی افتد، اما یاد می گیرد برای چیزی که می خواهد باید صبر داشته باشد.

با صدایی آرام به او بگویید که فقط باید چند لحظه منتظر بماند، با انجام این کار صبر را به کودکتان می آموزید، علاوه بر اینکه او را مطمئن می کنید که به نیازهایش پاسخ خواهید داد.

مهارت های فرزندتان را در حل مسئله بالا ببرید

سن 9 ماهگی کودک سنی است که کودک شما می تواند مهارت های حل مسئله و استدلال ها را درک کند. شما با در اختیار گذاشتن اسباب بازی هایی که به تمرین ذهن او کمک می کنند می توانید مهارت های او را ارتقا دهید.

آموزش مهارت حل مسئله شامل کمک به کودک برای این است که یاد بگیرد چگونه پاسخ معماها، پرسش ها، و معضلاتی که در زندگی روزانه اش با آنها روبرو می شود را پیدا کند.

اضطراب جدایی از خودتان را برای کودک آسان کنید

در این مرحله از زندگی کودک، او تنها کسی را که میخواهد شما هستید. به اضطراب جدایی خوش آمدید!

معمولاً اضطراب جدایی هفت و یا هشت ماهگی آغاز می شود اما در سن 10 تا 18 ماهگی به اوج خود می رسد. غالباً این اضطراب زمانی شروع می شود که شما یا همسرتان خانه را برای رفتن به محل کار یا انجام کاری دیگر ترک می کنید.

اضطراب جدایی می تواند شب ها وقتی والدین اتاق کودک را تر ک می کنند نیز اتفاق بیفتد.

کلر هالسی، نویسنده و متخصص کودکان، می گوید"این روند معمولا از هشت ماهگی دیده می شود و بسیار هم طبیعی است، در این هنگام کودک شما یاد می گیرد که چگونه ساعاتی را دور از شما سپری کند."

برای حل این مشکل باید از یک رویکرد تدریجی استفاده کنید. در حالیکه نمی خواهید از منزل خارج شوید، اما با او تمرین کنید که شما همیشه برمی گردید. برای تمرین جدایی از او، مثلا می توانید او را روی صندلی اش بنشانید و در حالی که از اتاق خارج می شوید با او حرف بزنید تا با صدای شما،اطمینان خاطر پیدا کند و آرام شود.

کلر هالسی معتقد است که کودک برای یادگیری این موضوع به زمان نیاز دارد. علاوه بر این هنگامی که او را به خانواده و یا دوستان می سپارید او کمی دلگرم می شود. سپردن کودک به کسانی مثل پدر بزرگ یا مادربزرگ، خاله یا عمه و ...می تواند به او کمک کند تا با اضطراب جدایی راحت تر کنار بیاید.

برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره اضطراب جدایی ودرمان آن مقاله زیر را بخوانید:

کودک فعال active


برخی از نوزادان همیشه در حال حرکت هستند."مادر علی می گوید: فرزندم شب ها نمی خوابد و صبح ها هم با انرژی زیادی از خواب بیدار می شود و مشغول بازی است."

چیزی که کودک فعال از شما می خواهد: بچه های فعال دوست دارند که کشف کنند - و این یک ویژگی است که باید سعی کنید آن را توسعه دهید. اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که بازی های فعال را تشویق می کنند.اگر به کلاس هایی مانند ژیمناستیک می رود گاهی اوقات او را همراهی کنید.زمانی که در حال بازی است او را تماشا و تشویق کنید.

این بچه ها همیشه در حال حرکت هستند، بنابراین شما باید به خصوص موارد ایمنی را رعایت کنید. حتی اگر پریزهای برق خانه محافظ دارند باز هم آنها را چک کنید.وسایل خطرناک را از دسترس بچه دور کنید.

همچنین مهم است که در پایان روز،یک برنامه زمانی خواب برایش تنظیم کنید و از بی خوابی کودک جلوگیری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بی خواب کودک به لینک پایین بروید:

Debbie Thompson ، یک متخصص پرستاری کودکان در مرکز پزشکی کودکان، دالاس، گفت: "این کودکان نیاز به آرامش و برنامه زمان خواب منظم دارند تا به آنها کمک کند به راحتی بخوابند. بنابراین برای تنظیم میزان خواب کودک یک برنامه درست تنظیم کنید."یکی از داستانهای موردعلاقه اش را برایش بخوانید.آهنگ های آرامش بخش مناسب خواب را پخش کنید تا بتواند آرام بگیرد.

مقاله زیر را هم درباره خواب مورد نیاز کودک بخوانید.

کودک شما به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

کودکان آرام


از طرف دیگر کودکانی هم وجود دارند که بسیار آرام هستند."مادر آرمان می گوید: او بسیار آرام است و به راحتی با چیزهای جدید سازگار می شود."

چیزی که او از شما می خواهد: حتی اگر شما یک کودک آرام داشته باشید او می تواند یک برنامه پرهیجان برای فعالیت را انجام دهد.، هنوز هم مهم است که برنامه زمانی خاصی داشته باشد. همه نوزادان به ساختاری نیاز دارند تا احساس امنیت کنند. با این وجود، نیازی به برنامه ریزی دقیق نیست. صبحانه همیشه نباید در ساعت 7 صبح باشد، اما باید در همان زمان صبح باشد، و زمان خواب نیز باید قابل پیش بینی باشد.

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فرزند آرام شما زمان زیادی سرگرم فعالیت است."مادر آرمان می گوید:فرزندم در تمام طول روز بی صدا و آرام مشغول بازی در اتاقش است. نیاز زیادی به من ندارد.ولی واقعیت این است که همچنان در تعامل و محبت رشد می کند."

کودک حساس


این کودک در محیط های مختلف تحت تاثیر بعضی چیزها حساسیت نشان می دهد.عوامل مختلفی که در محیط است باعث گریه کودک می شود. زمانی که او صدای بلند می شنود ناراحت می شود.وقتی او در معرض رایحه های قوی، صداهای غیر معمول و یا فعالیت های زیادی قرار می گیرد،به سرعت حساس می شود.

درباره آرام کردن گریه کودک بیشتر بخوانید:

گریه کودک خود در صندلی ماشین را مهار کنید!

آنچه او از شما می خواهد: چیزهای حساسیت زا برای کودک را یاد بگیرید. در ابتدا وقتی نوزاد شما نسبت به چیزهای کوچک حساسیت نشان می دهد، می تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد.اما کودک شما فقط فوق العاده آگاه است، و او نیاز به حمایت شما دارد . مواردی که حساسیت دارد را زود متوجه شوید. اگر می توانید از شرایطی که حساسیت زا است او را دور کنید. همیشه به محدودیت های او احترام بگذارید.اگر در جای شلوغی است برای چند دقیقه او را بیرون بیاورید.

اما اطمینان حاصل کنید که تمام این چیزها را از زندگی کودک خود حذف نکنید. کودکان حساس باید مواجهه با صداهای جدید و محیط های دیگر تشویق شوند تا بتوانند به خوبی رشد کنند. همینطورقابلیت سازگاری با محیط های مختلف را بدست بیاورند. تاکتیک های تسکین دهنده مانند تکان دادن بچه و آرام کردنش می تواند موثر باشد.

مادران عزیز با کودک تک همراه باشید و ما را در شبکه های اجتماعی کودک تک دنبال کنید تا نکات آموزشی برای مراقبت از فرزند دلبندتان را بیاموزید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی