چگونه از دندان های کودک خود به خوبی مراقبت کنیم؟

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 09:03:25

دندان پزشکان چگونه به خوبی از دندان ها مواظبت می کنند؟

از ایده های متخصصان برای نگهداری از دندان های فرزند کوچکتان استفاده کنید و مراقبت از دندان کودک را به حد استاندارد برسانید. مطالبی را که کودک تک برای شما آماده کرده است بخوانید تا متوجه شوید دندانپزشکان چگونه از دندان های فرزندان خود مراقبت می کنند .مجله مادر و کودک توصیه های دندان پزشکان برای مراقبت از دندان کودک را برای شما فراهم کرده است.

لثه ها و زبان کودک خود را با یک پارچه زبر تمیز کنید.

ناتالی کارمن، از کامبریا، دندان پزشک سرپرست بالینی ، مادر همیش پنج ساله و ایان دو ساله می گوید:

"قبل از اینکه دندان کودکم در بیاید، لثه های کودک را که محل رشد باکتری ها است با یک پارچه زبر پاک می کردم. من هنوز هم از پاک شدن زبانشان مطمئن می شوم . دو دقیقه ای که آنها مشغول مسواک زدن هستند من هم برای بازی صدای مسواک زدن را برایشان در می آورم تا کسل نشوند . برای مسواک زدن ،دو دقیقه زمان نرمالی است."

از خمیر دندان نعنایی مخصوص کودک استفاده کنید. ، مسئول دندانپزشکی محلی، مادر رزی، دو ساله، می گوید:

"بسیاری از بچه ها خمیر دندان بزرگسالان را دوست ندارند، زیرا خمیر دندان کودکان اغلب دارای طعم میوه ای هستند. اگر از همان ابتدای مسواک زدن ، دندان های او را با خمیر دندان نعنایی مسواک بزنید بعدا راحت تر می توانید به خمیر دندان بزرگسالان عادتش دهید. "

فیونا رایان، از لندن، مشاور ارتودنسی، مادر مارکوس دو ساله، و لارا، یک ساله می گوید:

خمیر دندان اولین چیزی است که بعد از بیدار شدن باید روی دندان ها بگذارید،.به این معنی که بعد از بیدار شدن ابتدا مسواک بزنید نه اینکه بعد از خوردن صبحانه این کار را انجام دهید.برای مراقبت از دندان کودک این کار را فراموش نکنید.

"اگر برای صبحانه از آبمیوه استفاده می کنید باید بدانید که اسید آب میوه به روی دندان ها نشسته و مینای دندان را جدا می کند – اگر بلافاصله بعد از آبمیوه مسواک بزنید باعث می شود مینای دندان از روی دندان بلند شود."برای مراقبت از دندان کودک این نکته مهم را فراموش نکنید.

پس از هر وعده غذایی، یک تکه پنیر به کودک خود بدهید.

کلر استیونس، از نیوکاسل، متخصص دندانپزشکی اطفال ، مادر اوا دو ساله و آرچی سه ماهه می گوید:

"پس از غذا خوردن ، دندان ها تا دو ساعت از طریق قند موجود در غذا مورد حمله قرار می گیرند. من برای فرزندم تنقلات را منع می کنم زیرا باعث می شوند دندان ها تحت حمله مداوم قرار گیرند. دختر من روزانه چهار وعده غذا دارد. بعد از هر یک، من یک مکعب پنیر برای کمک به خنثی کردن اسید به او می دهم."

برای مراقبت از دندان کودک تشویق به زود مسواک زدن را فراموش نکنید.

دپیکا دویرام ، از اولدام، دندانپزشک ، مادر روحان 16 ماهه، می گوید:

"من در چهار ماهگی مسواک را به روحان دادم. او دندان نداشت، اما دوست داشت آن را بجود. وقتی من دندان هایم را تمیز می کردم او نیز سعی می کرد این کار را انجام دهد .به نظر من این کار به عادت دادن او به دو بار مسواک در روز کمک کرد."

من خوردن rusks )نان برشته حاوی تخم مرغ) را ممنوع کردم و به جایش نان تست خشک شده را به او دادم.

مری مک لافلین اسکین، متخصص دندانپزشک کودکان، مادر هلی لورای 14 ماهه می گوید:

"جویدن نان برشته (rusks ) به در آوردن دندان کمک می کند اما چون حاوی مقادیر زیادی شکر هستند (حتی انواعی که روی آن ذکر شده کم شکر)، باعث می شوند کودکی که تازه در حال در آوردن دندان است با چیزی که به دندانهایش حمله می کند رو به رو شود. من به جای استفاده از rusks از نان تست استفاده می کنم."

من زودتر شیشه را از او گرفتم و او را به نوشیدن با فنجان عادت دادم.

ماریا ناصر، از منچستر، متخصص ارتودنسی، مادر آیشا، دو ماهه، می گوید:

"نوشیدن از شیشه شیر، به مایع اجازه می دهد تا در اطراف دندان قرار گیرد و آنها را به مدت طولانی تری در معرض آسیب قرار دهد. بنابراین، وقتی دخترم یک ساله بود، او را به نوشیدن از فنجان عادت دادم و برای اینکه غریبگی اش نسبت به محیط دندان پزشکی از بین برود ماسک مخصوص دندانپزشکی و دستکش هایم را برای بازی به او دادم."

از یک مسواک برقی استفاده کنید.

راشل دینوودی، از لندن، مشاور و متخصص ارتودنسی، مادر آلیس، دو ماهه، و شارلوت، 10 هفته ای ، می گوید:

"من دندان های آلیس را با یک مسواک برقی تمیز می کنم . در انتها نور آن را هم روشن می کنم تا دقیق تر ببینم . آلیس عادت دارد فقط از آن استفاده کند."

من هیچ گاه میوه خشک (حتی کشمش) را به عنوان اسنک به کودکم نمی دهم .

ویکتور سوان، از بریستول، دندانپزشک مراقبت های ویژه، مادر سباستین، دو ماهه ، و پیپا ، سه ماهه می گوید:

"میوه خشک شده پر از قند است که به شکاف اطراف دندان ها می چسبد و باعث پوسیدگی آن ها می شود. استفاده از میوه تازه بهتر است. "

مکیدن انگشت شست را فراموش کردم.

دینا اسلاتر ، مشاور و متخصص ارتودنسی، مادر لیلا، می گوید:

"از آنجا که من متوجه مشکلات ارتودنتیستیک ناشی از مکیدن طولانی مدت انگشت شست شدم ، برای اینکه عادت مکیدن شست از سر کودکم رفع شود به او یک خرس عروسکی دادم که او را در آغوش بگیرد و با این کار حواس او را پرت کردم."

مقالات مرتبط را هم بخوانید:

چگونه می توان عفونت گوش کودکان را تشخیص داد؟

علائم و نحوه درمان بیماری برونشیت کودکان

منبع:motherandbaby

مادران عزیز شما چگونه از دندان های کودک خود محافظت می کنید؟نظرات خود را با ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی