در سه ماه اول بارداری منتظر چه باشیم؟

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 10:57:52

بارداری یکی از هیجان انگیزترین دوران برای بسیاری از زنان است. از پیش بینی روزی که کودک شما متولد می شود و او را به خانه می آورید تا انتخاب نام و انتخاب رنگ سیسمونی از لذت بخش ترین لحظات زندگی هر شخص بشمار می رود.

در سه ماه اول انتظار چه تغییراتی در بدن شما می رود

شرایط بارداری برای هر شخص متفاوت است. برخی زنان سلامتی عمومی خوبی در سه ماهه اول را تجربه می کنند و برخی با همه علائم بارداری در کل سه ماه درگیر هستند. در این مقاله تغییراتی که در بدن شما رخ می دهد و شرایطی که باید به دکتر خود مراجعه نمایید، بررسی می شود. با ما همراه شوید...

سه ماه اول

علائم طبیعی سه ماه اول بارداری

حدود 25٪ زنان باردار در طول سه ماهه اول بارداری، خونریزی اندکی را تجربه می کنند. در ابتدای دوران بارداری، لکه بینی خفیف می تواند نشانه ی این باشد که تخمکِ بارور شده به دیواره رحم وارد شده است. به این خونریزی، خونریزی لانه گزینی گفته می شود. با این حال، اگر خونریزی شدید، گرفتگی یا درد شدید در شکم دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه هایی از سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد.

همانطور که در مقاله "علائم بارداری" به آن اشاره شد، سینه های دردناک از علائم اولیه بارداری هستند که در سه ماهه اول بارداری آن را تجربه می کنید. این مشکل به دلیل تغییرات هورمونی بوجود می آید که شما را برای شیردهی به نوزادتان آماده می کند .

از سایر مشکلاتی که در سه ماه اول بارداری تجربه می کنید می توان به خستگی، یبوست، ویار، تکرر ادرار، نوسانات خلقی و سوء هاضمه اشاره نمود. به طور کلی حالاتی که در این دوره تجربه می کنید مشابه با نشانه های اولیه بارداری است که در مقاله علائم بارداری به آن اشاره شد.

مقاله علائم اولیه بارداری را از دست ندهید.

کنترل وزن در سه ماهه اول

بارداری یکی از معدود زمان هایی در زندگی هر فرد است که افزایش وزن یک اتفاق خوب تلقی می شود اما باید مقدار مجاز آن را در نظر داشته باشید .در طول سه ماه اول شما باید حدود 3 تا 6 پوند (معادل 1.36 کیلوگرم تا 2.72 کیلوگرم) افزایش وزن داشته باشید. اگر چه ممکن است پزشک شما در صورتی که شروع حاملگی شما با کمبود وزن و یا اضافه وزن همراه باشد، توصیه کند که وزن خود را افزایش یا کاهش دهید.

اگر چه شما در زمان بارداری یک فرد دیگری را نیز در وجود خود دارید، اما این بهانه خوبی برای زیاده روی در خوردن و گفتن اینکه "به جای دو نفر غذا می خورم" نیست. شما در سه ماهه اول فقط به 150 کالری اضافه احتیاج دارید. این کالری اضافه را با افزودن میوه ها و سبزیجات تازه، شیر، نان سبوس دار وکمی گوشت به رژیم غذایی خود تامین کنید.

شاید مقاله تاثیر غذا در دوران بارداری برای شما جالب باشد، آن را دنبال کنید.

وزن مناسب در دوران بارداری

در سه ماه اول بارداری افزایش وزن حدود 3 تا 6 پوند (معادل 1.36 کیلوگرم تا 2.72 کیلوگرم) طبیعی است و فقط افزودن 150 کالری اضافی به تغذیه روزانه می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند.

نشانه های خطر در سه ماه اول بارداری

هر یک از این علائم می تواند علائم خطرناکی باشد که بارداری شما را تهدید میکند. منتظر وقت بعدی پزشک خود نمانید و بلافاصله به او مراجعه نمایید و یا با او تماس بگیرید:

-درد شدید شکم

-خونریزی قابل توجه

-سرگیجه شدید

-افزایش سریع وزن یا کمبود وزن

-تهوع و استفراغ شدید

-تب بالا

-ترشحات واژن به رنگ سبز و یا زرد که نشانه ای از عفونت باشد.

-درد یا سوزش در زمان دفع ادرار

- درد پا و یا ماهیچه ساق پا - سردرد شدید

-عود بیماری های زمینه ای و مزمن

منابع:

first-trimester-of-pregnancy

pregnancy-first-trimester-warning-signs

مقاله "علائم خطرهای جدی و دلایل آن در سه ماهه اول بارداری" منتشر شد. آن را دنبال کنید

به کانال تلگرامی ما بپیوندید و از آخرین مقالات علمی مطلع شوید

از دوران بارداری چه می دانید:


علائم بارداری

علائم بارداری را با سندروم پیش از قاعدگی اشتباه نگیرید!

چیزهایی که درباره بند ناف نوزاد نمی دانید

هفته دوازدهم بارداری -باید و نبایدهای مهم

سونوگرافی بارداری: مضر یا مفید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی