رابطه ی جنسی در دوران بارداری

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 09:20:51

خیلی از کاربران ما در رابطه با موضوع رابطه ی جنسی در دوران بارداری از ما سوال پرسیده اند و نیاز به اطلاعاتی در این زمینه داشته اند. برای خیلی از شما این سوال پیش آمده که آیا تغییر میل جنسی من و همسرم در این دوران طبیعی است؟ این موضوع پس از زایمان حل می شود یا خیر؟ آیا می توانیم در همین دوران بارداری هم رابطه ی جنسی داشته باشیم؟ این رابطه باید به چه صورتی و در چه حدی باشد؟ به همین علت ما امروز و در این مقاله تصمیم گرفتیم در رابطه با موضوع رابطه ی جنسی در دوران بارداری با شما صحبت کنیم. اگر شما هم در طول این دوران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادامه ی این مقاله را در کودک تک مطالعه کنید...

رابطه ی جنسی در دوران بارداری


حقایقی در رابطه با رابطه ی جنسی در دوران بارداری

اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با موضوع رابطه ی جنسی در طول دوران بارداری صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع کاملا عادی است که میل جنسی شما و همسرتان در طول این دوران تغییر کند و اصلا جای نگرانی وجود ندارد.
یکی از تصورات بسیار غلطی که در عموم مردم وجود دارد آن است که رابطه ی جنسی در طول دوران بارداری می تواند به سر جنین آسیب برساند، در صورتی که اصلا این طور نیست. در طول برقراری رابطه ی جنسی آلت مرد به رحم زن نمی رسد و نمی تواند وارد آن بشود؛ در رابطه با بحث عفونت هم باید بگوییم که جای نگرانی نیست، چرا که بدن شما بطور اتومات جلوی راه عفونت به رحم و در نتیجه جنین را می گیرد. در حقیقت زمانی که شما با همسرتان رابطه برقرار می کنید بطور طبیعی مایع مخاطی جلوی رحم را می گیرد و مانع از ورود عفونت به این بخش می شود.

شاید برای شما جالب باشد بدانید: تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

اگر شما مشکلاتی از قبیل سابقه ی سقط، بارداری های پشت سرهم یا فشارخون در دوران بارداری ندارید، باید بدانید که برقراری رابطه ی جنسی، رابطه ی احساسی یا حتی رسیدن به ارگاسم هم نمی تواند به جنین شما آسیبی برساند. با پزشک تان مشورت کنید و خیلی راحت در رابطه با مسائلی که در طول رابطه ی جنسی خودتان با همسرتان تجربه می کنید صحبت کنید از او راهنمایی بخواهید. اگر پزشک تان به شما گفته است که رابطه ی جنسی برای شما بی خطر است پس نیازی به نگرانی نیست و می توانید بدون استرس آن را انجام بدهید.

رابطه ی جنسی در دوران بارداری


جالب است بدانید که برخلاف برخی تصورات عامیانه، بسیاری از زنان در طول دوران بارداری میل جنسی شان افزایش پیدا می کند و دلیل آن هم تورم واژن و خون رسانی بیشتر به باسن او است. گاهی اوقات در طول رابطه ی جنسی یا بعد از آن ممکن است شما دچار یکسری گرفتگی ها و انقباضات عضلانی در این قسمت بشوید که کاملا عادی است و جای نگرانی ندارد. به علاوه، ممکن است پستان های شما در طول این زمان دچار تغییراتی شود، به عنوان مثال ممکن است در این زمان شما دوست نداشته باشید که همسرتان آن ها را لمس کند و یا اینکه برعکس، ممکن تمایل بیشتری به لمس آن ها داشته باشید. اما عموما، یک سری حساسیت های متداول مثل خارش های پوستی یا دردهای عضلانی را ممکن است در این قسمت از بدن تان حس کنید که کاملا عادی است و معمولا به مرور زمان از بین می روند.

توجه:

دوران بارداری دوران حساسی است و مراقبت های جسمی و روحی در این دوران خیلی اهمیت دارد، پس آن را نه برای خودتان و نه برای همسرتان نادیده نگیرید!


متاسفانه برخی خانم ها در این دوران دچار حساسیت های شدیدی می شوند بطوری که ممکن است حتی از دیدن همسرشان هم خوشحال نشوند، چه برسد به برقراری رابطه ی جنسی. اگر جز زنان این چنینی هستید اصلا به خودتان فشار نیارید و به حرف هایی مثل این که همسرتان از شما دلسرد می شود و غیره توجه نکنید. بجای آن حتما به همراه همسرتان به یک روان شناس یا روان پزشک مراجعه کنید و در رابطه با مشکلات تان صحبت کنید، حتما همسرتان شما را درک خواهد کرد و با صحبت های روان پزشک آرام خواهید شد و نگرانی های تان از بین خواهد رفت.

رابطه ی جنسی در زمان حاملگی


بطور کلی می توانیم 9 ماه بارداری خانم ها را به لحاظ میل جنسی آن ها به سه برهه ی مجزا تقسیم بندی کنیم، سه ماهه ی اول (با میل جنسی کم)، سه ماهه ی دوم (با میل جنسی زیاد) و در نهایت سه ماهه ی سوم (با میل جنسی کم). شما باید در رابطه با این موارد قبل از بارداری کاملا با همسرتان صحبت کنید و حدالامکان قبل از بارداری باهم به پزشک مراجعه کنید تا با آگاهی و آرامش کامل بتوانید این سه مرحله را پشت سر بگذارید.


یادتان باشد: در هر برهه ای از زمان برای آنکه بتوانید رابطه ی جنسی خوب و لذت بخشی داشته باشید باید هم آرامش روحی و هم آرامش جنسی داشته باشید.

یکی از دلایل بسیار مهمی که می تواند روی کیفیت رابطه ی جنسی شما و همسرتان تاثیر بگذارد و میل به این ارتباط را در شما کاهش بدهد، وجود استرس و اضطراب است. مسئولیت مادر و پدر شدن مسئولیت سنگینی است و بطور حتم پس از تولد فرزندتان زندگی شما دستخوش تحولاتی می شود که ممکن است فکر کردن به آن ها باعث استرس و اضطراب در شما شود. سعی کنید با مطالعه ی کتاب های بارداری، مشاوره با پزشک و روان شناس این استرس ها را از خودتان دور کنید. گاهی برخی خانم ها فکر می کنند که کم شدن میل جنسی همسرشان به آن ها بدلیل تغییراتی است که در اندام او ایجاد شده و یا اینکه دیگر تمایلی به آن ها ندارند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و اغلب این کاهش میل های جنسی ریشه در استرس و اضطراب طرفین دارد.


سخن آخر
سعی کنید حتما و قبل از هرگونه اقدامی با پزشک خودتان مشورت کنید و از راهنمایی های او استفاده کنید. مطالبی که در مقالات مطرح می شوند، مطالب عمومی هستند که ممکن است در شرایط خاص جوابگو نباشند. رابطه ی جنسی از جمله مواردی هست که می تواند بر اساس فیزیک جسمی شما، نوع رابطه ای که شما با همسرتان برقرار می کنید و وضعیت سلامت جسمی و روحی شما و همسرتان دستخوش تغییر و نگرانی هایی شود، پس حتما قبل از برقراری رابطه ی جنسی در این دوران با پزشک متخصص خود صحبت کنید.


سایر مقالات:

افسردگی بعد از زایمان

مشکلات شایع در طول دوران بارداری

روش های پیشگیری از بارداری بدون عوارض

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی