چگونه به اندام نرمال قبل از زایمان برگردم؟

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 09:04:29

اگرچه رسیدن به اندام نرمال قبل از زایمان کاری دشوار به نظر میرسد ، اما شدنی است !!!

زایمان طبیعی و سزارین ، هر دو بر فرم عضلات ناحیه شکم و لگن اثرگذار هستند ، اما جای نگرانی نیست.اگر با گذشت چند ماه از زایمان همچنان اضافه وزن دارید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن چاقی موضعی ناحیه شکم هستید با کودک تک همراه شوید...

1- تغذیه کودک با شیر مادر

ساده ترین روش کاهش وزن مادر که شیرین ترین راهکار نیز میباشد ، شیردادن مادر به نوزاد است. تجربه و تحقیقات نشان داده است که تغذیه نوزاد با شیرمادر، طی شش ماه به کاهش وزن مادر منتهی میشود. البته در نظر داشته باشید که در سه ماه اول تغییر وزنی نخواهید داشت ، چه بسا مادرانیکه در این مدت با افزایش وزن نیز روبرو شده اند که علت آن افزایش نیاز به کالری و کاهش میزان فعالیت مادر در ایام بارداری بوده است.

در نظر داشته باشید برای کاهش وزن ، رژیم غذایی و ورزش مکمل یکدیگر هستند. پس هر دو را باهم پیش ببرید.

بهتر است رژیم غذایی را از شش هفته پس از انجام زایمان شروع کنید. این موضوع برای تقویت قوای شما و ترمیم بافت های بدن ، ضروری میباشد. اولویت را روی غذاهای باکیفیت قرار دهید.میوه ها و سبزیجات تازه را فراموش نکنید ، از فست فودها و غذاهای آماده پرهیز کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟

افزایش تعداد وعده های غذایی + کاهش میزان غذا در هر وعده

بهتر است قبل از هر گونه اقدام با پزشک خود مشورت کنید و چگونگی و نوع ورزش انتخابی را با او در میان بگذارید. به طور کلی انجام ورزش های سبک و آهسته در ابتدای کار توصیه میشود. از آنجا که بافت بدن در اثر برش حین سزارین دچار جراحت شده است ، حتما مراقبت های لازم را اعمال کنید و با آرامش و حوصله بسیار ، ورزش را انجام دهید.

2- میوه و سبزیجات زیاد میل کنید

تعجب نکنید ! لاغری با خوردن هم امکان پذیر میشود ، برای این منظور میوه های تازه و سبزیجات را وارد وعده غذاییتان کنید. فیبر موجود در این محصولات در کم شدن وزنتان کمک خواهد کرد ، اما چگونه؟

فیبرها علاوه بر اینکه کم کالری هستند ، دیر هضم نیز میباشند. از این رو مدت زمان بیشتری در معده باقی میمانند و باعث ایجاد حس سیری در شما میگردند. پس اگر به خوردن آن ادامه دهید ، علاوه بر لاغرشدن ، لاغر خواهید ماند!

برای دریافت فیبرها مواد زیر را مصرف کنید :

سبزی و میوه های تازه ، برنج ، پاستا ، نان ، نخود ، لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لپه ، عدس ، نخود فرنگی ، انجیر ، شلغم ، تخم کتان ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، پسته ، خرما ، شاهدانه

3- پیاده روی را در اولویت قرار دهید

بدون شک ورزش در سلامتی و کنترل وزن تاثیر زیادی دارد اما از آنجا که مادران در دوران اولیه بعد از زایمان امکان ورزش های سنگین یا رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی را در اولویت قرار دهند. رفته رفته سرعت پیاده روی را تند کنید تا با سوزاندن کالری بیشتر به کم شدن وزنتان کمک کنید.

4- نوشیدن آب را فراموش نکنید

با مصرف آب علاوه بر اینکه کالری بیشتری میسوزانید و لاغر میشوید ، از افتادگی پوست نیز جلوگیری میکنید. در واقع با یک تیر دو نشان را میزنید! به علاوه سرعت چربی سوزی بدن را نیز زیاد میکنید. پس در طول روز ، به اندازه کافی آب بنوشید. کاهش مصرف آب باعث خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک و در نتیجه افتادگی و شل شدن آن خواهد شد.

5- استفاده از شکم بند در جمع شدن شکم

افتادگی و شل شدن شکم بعد از زایمان امری طبیعی است که البته به مرور زمان کمتر میشود اما شما نیز میتوانید با ترفندهایی آن را کنترل کنید. علاوه بر اینکه میتوانید شکم را با پارچه ای ببندید ، از شکم بند نیز میتوانید استفاده کنید.

طول دوره کاهش وزن را زیاد کنید! فراموش نکنید که افزایشِ سرعت ِکاهشِ وزن باعث کاهش توده عضلانی میشود که در نتیجه ممکن است سرعت افتادگی پوست را بیشتر کند. پس از سرعت بکاهید تا پوست بتواند سازگارتر باشد و دچار افتادگی کمتری شود.

جراحی پلاستیک نیز یکی از روشهای برطرف کردن این مشکل میباشد که البته تا یک سال بعد از زایمان قادر به انجام آن نخواهید بود زیرا احتمال بروز خطراتی را خواهد داشت. همچنین لازم است دوران شیردهی را پشت سرگذاشته باشید و به وزنی ثابت رسیده باشید.

علاوه بر موارد فوق ، از کرمهای آبرسان و روغن های مالشی نیز میتوان استفاده کرد.

نکات کلیدی زیر را در تعادل وزن در نظر داشته باشید:

افزایش وزن طی 9 ماه رخ داده است ، پس رسیدن به وزن ایده آل طی دوره کوتاه ، دور از انتظار میباشد.

همواره ورزش و رژیم را در کنار هم و همزمان تجربه کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.

قبل از هرگونه ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

بازیگران مشهور زن ، چگونه به اندام نرمال قبل از زایمان بازگشتند؟

کنترل وزن و تناسب اندام در جایگاه یک بازیگر اهمیت بیشتری می یابد از این رو بررسی تجربه های آنها خالی از لطف نخواهد بود.

جنیفرلوپز ، پس از زایمان خود ، با 23 کیلوگرم اضافه وزن روبرو شد. جالب است بدانید او "رژیم کم قند" را در پیش گرفت و از این طریق توانست طی 7 ماه 18 کیلوگرم از وزن خود را کم کند. در این دوران او از مصرف انواع شکلات و شیرینیجات و میوه های خشک محروم بود.

اشلی سیمسون ، از روش " حذف فست فود" استفاده کرد و به جای آن میوه ها و سبزی ها ، ماهی و غذاهای کم چرب را جایگزین آن نمود. از این رو توانست به وزنِ قبل از زایمان خود بازگردد.

آنجلیناجولی دیگر بازیگر مشهور پس از زایمان برای برطرف کردن چاقی ، بلافاصله رژیم را آغاز کرد. ماهی سالمون ، مهمترین بخش رژیم غذایی او را دربر میگرفت که علاوه بر وعده های روزانه ، در وعده صبحانه نیز مصرف میشد. او با این روش به وزن نرمال قبل از بارداری دست یافت.

شما نیز میتوانید تجربیات خود را با " کودک تک " در میان بگذارید.

بیشتر بدانید و بهتر زندگی کنید:


سالم ترین غذاهای کودکان چه هستند؟

وزن طبیعی نوزاد پس از تولد

بهترین غذاها برای رشد مغزی جنین

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی