راهنمای جامع انتخاب تشک

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 13:05:15

همانطور که پیش از این هم به اهمیت خواب و خوب خوابیدن برای والدین اشاره کردیم، باید اضافه کنیم که یکی از شرایط خوب خوابیدن، داشتن تشکی مناسب است. ویژگی های یک تشک در داشتن خوابی راحت بسیار موثر است. تیم تخصصی مجله اینترنتی مادر، کودک و نوزاد این بار به بررسی ویژگی های یک تشک خوب می پردازد.با ما همراه باشید...

ویژگی های یک تشک خوب را بهتر بشناسیم

تولید کننده های موفق تشک در سراسر دنیا همواره به تحلیل و بررسی چگونگی ارتقا کیفیت برای تجربه یک خواب بهتر پرداخته اند و با این تحلیل ها این تشک را طراحی کرده اند. یک تشک مناسب با دارا بودن چهار لایه فوم تمامی عضلات را پوشش داده و موجب کاهش دردهای عضلانی بعد از خواب که موضوعی آزاردهنده برای اکثر افراد است، می شود. لایه های یک تشک مناسب سبب توزیع مناسب وزن می شود ، بنابراین مهم نیست که شما چگونه می خوابید، یک تشک مناسب می بایست خوابی راحت به شما هدیه کند. به‌علاوه لایه‌های زیرین این تشک با استفاده از فنرهای جداگانه برای هر قسمت ساخته شده که می‌تواند باعث افزایش انعطاف ‌پذیری و دوام آن شود.علاوه بر راحتی خواب، یک تشک مناسب می بایست از مواد اولیه ایجاد شود که در طولانی مدت سبب ایجاد بیماری های آلرژیک و آسم در والدین و کودکان نشود.

ویژگی های یک تشک مناسب

توزیع مناسب وزن

هر چیزی که به راحت تر شدن زندگی کمک کند، قطعا گام مهمی در زندگی هر فرد محسوب می شود. حالتی را تصور کنید که در فروشگاه کالای خواب سرگردان خرید یک تشک هستید و می خواهید کیفیت تشک ها را تست کنید، به یاد داشته باشید، با دست زدن و خوابیدن چند دقیقه ای تشک نمی توان به کیفیت آن پی برد. اما نکات ظاهری وجود دارد که می تواند شما را در انتخاب تشک مناسب کمک کند:

-تشک نباید دارای نقش های برجسته به گونه ای باشد که به کمر آسیب بزند.

-در صورتی که بر روی تشک دراز بکشید.اگر دست شما به راحتی در گودی کمر فرو نرود ، نشاندهنده این است که تشک بیش از حد نرم است.تشک مناسب می بایست ستون فقرات شما را در حالت طبیعی حفظ کند.

-یک تشک مناسب باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد..

-تشک های طبی نباید مانند تشک های معمولی بسیار نرم باشند.

-تشک می بایست فضای کافی را برای تجربه یک خواب خوب در اختیار فرد قرار دهد.

-در صورتی که حس کنید در تشک فرو رفته اید، نشانه نامرغوب بودن تشک است و موجب آسیب رسیدن به کمر خواهد بود.

-در صورتی که تشک امکان تست دارد به مدت سه شب آن را امتحان کنید. در صورتی که وزن شما به طور صحیح بر روی تشک توزیع شده باشد نباید در کمر و سایر مفاصل احساس درد کنید.

مقاله تجربه خواب آرام والدین با 9 تکنیک را در مجله اینترنتی مادر، کودک و نوزاد دنبال کنید...

مواد اولیه سازنده

برای ساخت بسیاری از تشک‌ هایی که امروزه تولید می شوند، از مواد سمی ای همچون ترکیبات آلی، فلزات سنگین، مواد شیمیایی سرطان زا، فرمالدئید (یک نوع ماده شیمیایی است که در بخش صنعت کاربرد دارد)، فتالات‌ها(گروهی از موادشیمیایی آلی) و سایر مواد شیمیایی بامقادیر غیرمجاز استفاده می شود که بر روی سلامتی انسان تاثیرگذار است. در زمان خرید تشک باید به مواد سازنده آن اهمیت دهید و دقت نمایید که در ساخت این تشک ها از هیچ نوع مواد شیمیایی غیرمجاز استفاده نشده باشد. برای اطمینان از این مورد می توانید از برندها و تولیدی های معتبر در این حوزه خرید نمایید و از خرید تشک های نامعتبر خودداری کنید.

به منظور دوام بیشتر تشک بهتر است آن را به صورت دوره ای سر و ته و برعکس کنید تا فشار بر روی یک نقطه وارد نشود.همچنین از تا کردن و خم کردن تشک خودداری کنید.

منبع مقاله لاتین:.motherandbaby.co.uk

  • آیا به دلیل نداشتن خواب کافی؛ با همسر خود دچار مشکل شده اید؟
  • پس از زایمان دچار کمردرد و گودی کمر شده اید؟ آن را با یک تشک مناسب بهبود دهید.
  • آیا بعد از زایمان دچار اختلالات خواب شده اید؟
  • آیا خواب ناکافی بر روی رشد کودک اثر گذار است؟
  • آیا شب ادراری کودکان نشانه بیماری است؟

شما می توانید پاسخ سوالات خود را با دریافت مشاوره ی رایگان روانشناسی کودک از طریق لینک زیر بدست آورید.

مشاوره رایگان روانشناسی کودک تک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی