تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 11:01:31

پسردار یا دختردار شدن یکی از موضوعاتی است که اغلب والدین قبل از بارداری به آن فکر کرده اند. انتخاب جنسیت جنین قبل از بارداری ، توسط والدین ، از موضاعاتی است که به ویژه برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند و قصد بارداری مجدد را دارند ، امری مهم تلقی میشود و به دنبال یافتن راهی برای تعیین جنسیت قبل از بارداری میباشند.

اما آیا واقعا این امر شدنی است و میتوان برای دختردار یا پسردار شدن ، از قبل برنامه ریزی کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش با کودک تک همراه شوید...

کلینک ها و مراکز درمانی بسیاری ادعا میکنند که قبل از بارداری میتوان جنسیت جنین را تغیین کرد. پرسش اساسی این است که چگونه میتوان دختر یا پسر شدن لقاح را تعیین کرد؟ عوامل اساسی در تغییر و انتخاب جنسی چه هستند؟

به طور کلی تغذیه قبل از بارداری ، زمان و نحوه آمیزش ، میزان PH رحم حین لقاح از مهمترین عوامل اثرگذار در تعیین جنسیت هستند. در واقع انتخاب جنسیت ، قبل از باردار شدن صورت میپذیرد و بعد از بارداری روشی برای تغییر آن نخواهد بود. باید درنظر داشت که امکان تعیین جنسیت جنین به صورت قطعی و صددرصد هنوز امکان پذیر نیست و روش های زیر شما را در این انتخاب یاری میرساند.

عوامل موثر در تعیین جنسیت جنین:

1 - رژیم غذایی قبل از بارداری:

مهمترین دوره زمانی برای رژیم غذایی مناسب در انتخاب جنسیت جنین ، از سه ماه قبل از بارداری آغاز میشود. بدین معنا که سه ماه قبل از تصمیم گیری برای بارداری ، رژیم غذایی مادر آغاز میگردد و در واقع با تغییر در نوع منابع غذایی دریافتی ،احتمال دختردار یا پسردار شدن خود را افزایش میدهد. نکته مهم در این روش ، تنوع مواد غذایی مصرفی برای مادر است تا کلیه موادمغذی مورد نیاز به بدن برسد و برای او و فرزندش در آینده مشکلی به وجود نیاید.

علائم بارداری : مقاله ای که تمام مادران باید بخوانند.

برای دختردار شدن چه چیزی بخورم؟

مصرف غذاهای سرشار از منگنز و کلسیم ،برای دختر شدن جنین ، تاکید شده است. جهت دریافت این منابع غذایی از مصرف سبزیجات سبز رنگ و میوه های حاوی ویتامین C غافل نشوید. این میوه ها با افزایش سطح اسیدی رحم و تقویت سیستم ایمنی بدن ، احتمال دختردار شدن را افزایش میدهند.

مصرف میوه هایی همچون انار ، انگور ، پرتقال ، سیب ، گلابی ، توت فرنگی ، تمشک ، زغال اخته ، انجیر ، کاهو ، کلم بروکلی و اسفناج ، شلغم و همچنین تخم مرغ ، شیر ، ماست , سویا بسیار توصیه شده است.

به طور کلی برای افزایش احتمال دختردار شدن بهتر است مادر ، میزان مصرف نمک و پتاسیم را کاهش داده و همچنین از غذاهای قلیایی پرهیز کند. به عنوان نمونه مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی ، کلم ، قارچ ، کدو ، نان ، گوشتهای فرآوری شده ، زیتون شور ، شیرینی ، موز ، خیار ، هویج ، آووکادو ، کشمش ، بادام ، مارچوبه و رازیانه را کاهش دهید.

برای پسردار شدن چه چیزی بخورم؟

اگر رویای پسردار شدن دارید بهتر است مصرف کلسیم را کاهش داده و میزان مصرف موادغذایی سرشار از پتاسیم و سدیم افزایش یابد. همانگونه که در بالا نیز اشاره شد ، رژیم غذایی میبایست از حدود 3 ماه قبل از بارداری آغاز گردد. به طور کلی غذاهای با طبع گرم در پسرشدن جنین اثرگذار میباشد. مصرف میوه ها و غذاهای زیر برای شما توصیه میشود:

مرکبات ، موز ، آلو ، زردآلو ، خیار ، گیلاس ، خربرزه ، قارچ ، گوجه فرنگی ، نارگیل ، تخمه کدو ، دارچین ، زعفران ، مارچوبه ، چای نعناع . به علاوه استفاده از نمک به عنوان طعم دهنده سالاد و میوه و همچنین انواع ترشی ها نیز در پسر شدن جنین تاثیر میگذارد اما باید توجه داشته باشید زیاده روی در مصرف نمک باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

تعیین جنسیت جنین

2 - زمان و نحوه آمیزش :

آمیزش جنسی نیز میتواند از دیگر عوامل موثر در تعیین جنسیت جنین باشد. به گفته بسیاری از کارشناسان ، برای دختردارشدن میبایست از آمیزش در محدوده زمانی تخمک گذاری ، اجتناب کرد. تخمکهای آزاد شده از تخمدان خانم در هرماه دارای یک کروموزم X است ، در حالیکه در مرد نصف اسپرم ، حاوی کروموزم X و نصف دیگر دارای کروموزوم Y میباشد. اگر اسپرم مرد که دارای کروموزوم X است ، تخمک را بارور کند ، نتیجه بارداری دختر میشود. در غیر اینصورت (یعنی ملاقات کروموزوم Y مرد با تخمک) به پسردار شدن منتهی خواهد شد.

در زمان تخمک گذاری ، ترشحات دهانه رحم رقیق تر و قلیایی تر است و باعث حرکت آسان کروموزوم های Y میشود از این رو احتمال پسردار شدن در این زمان افزایش می یابد. آمیزش در زمان تخمک گذاری ( این زمان حدود 14 روز قبل از قاعدگی آینده تخمین زده شده است ) که محیط قلیایی دارد احتمال نفوذ کروموزوم های Y را بیشتر کرده و به پسردار شدن منتهی میشود.

اسپرم مردانه توان کمتری برای ماندگاری ( نسبت به اسپرم زنانه) دارد ، از این رو ، پوزیشن و نحوه دخول نیز در تعیین جنسیت جنین اثرگذار میباشد. هر چه دخول عمیق تر صورت گیرد ، احتمال قرارگیری اسپرم مردانه نزدیک دهانه رحم بیشتر میشود و شانس پسردار شدن بیشتر خواهد بود. اگر آمیزش در وضعیت روبرو و نشسته انجام شود ، امکان رها شدن اسپرم ها در دهانه رحم کمتر شده و شانس دختردار شدن بیشتر میشود. برای پسر شدن جنین ، بهتر است دخول از پشت صورت گیرد تا عمقی و ژرف باشد.

آیا اُرگاسم نیز بر تعیین جنسیت جنین اثر میگذارد؟

رسیدن خانم به مرحله انزال حین آمیزش ، جریان ترشحات قلیایی را افزایش میدهد و از این رو شانس دختردار شدن کاهش می یابد. پس اگر قصد دارید جنین دختر باشد ، بهتر است خانم هنگام آمیزش از ایجاد حالت انزال جلوگیری کند. اما اُرگاسمِ همزمان یا اُرگاسم زودتر زن ، محیط را قلیایی کرده و اسپرم را به سمت دهانه رحم حرکت میدهد و از آنجا که کروموزوم های Y در این حالت شانس بیشتری برای باروری دارند ، احتمال پسردار شدن افزایش می یابد.

علائم خانم در زمان تخمک گذاری بدین شرح میباشد که میتوان زمان آمیزش را با توجه به آن تنظیم کرد:

A- درجه حرارت بدن خانم ، و تغییر ناگهانی آن نشانه تخمک گذاری است. در این روش بهتر است خانم ، قبل از خارج شدن از تختخواب درجه حرارت بدن را اندازه گیری و یادداشت کند. در صورت تغییر ناگهانی و کم و زیاد شدن میزان دما ، متوجه زمان تخمک گذاری میشویم.

B- در ایام تخمک گذاری ، ترشحات مخاطی از دستگاه تناسلی زن ایجاد میشود.

C- به وسیله آزمایش و تعیین هورمون LH نیز میتوان زمان تخمک گذاری را تشخیص داد.

3 - میزان PH رحم حین لقاح :

اسپرم مردانه یا همان کروموزوم Y در محیط قلیایی ، امکان ماندگاری بالاتری دارد . در زمان تخمک گذاری میزان PH رحم بالا و قلیایی است . پس احتمال پسر شدن جنین در این ایام بیشتر میباشد. در سایر ایام به دلیل اسیدی بودن رحم و کاهش میزان PH کروموزم X شانس بیشتری برای باروری داشته و شانس دختردار شدن ، افزایش می یابد.

بسیاری بر این عقیده هستند برای دختردار شدن و فراهم کردن محیط اسیدی ، قبل از آمیزش جنسی ، بهتر است خانم مهبل را به وسیله محلولی شامل یک لیتر آب استریل و دو قاشق سرکه ی سفید استریل ، شستشو دهد تا با این روش از حرکت اسپرم های مردانه جلوگیری شود.

اگر قصد دارید جنین پسر باشد ، فراهم کردن محیط قلیایی به این موضوع کمک میکند . پس خانم ، قبل از آمیزش از محلول دو قاشق غذا خوری جوش شیرین در یک لیتر آب استریل استفاده کرده و به وسیله ی پوار شستشو دهد. این کار به قلیایی شدن مهبل کمک میکند.

👇👇👇👇 👇

جهت مشاوره رایگان ، با " کودک تک " در ارتباط باشید.

مقالات زیر را از دست ندهید:


روشهای آسان آرام کردن گریه نوزاد

روش خانگی تعیین جنسیت جنین

تست بارداری خانگی

غذاهای ممنوعه در ایام بارداری

عوارض جانک فود در ایام بارداری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی