روش های باهوش شدن جنین

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 09:26:41

یکی از موضوعاتی که از روز اول بارداری ذهن والدین را به خودش مشغول می کند، همین موضوع باهوش شدن جنین است. همه ی پدر و مادرهای دنیا دوست دارند بچه شان باهوش ترین آدم روی زمین بشود و از روز اول هم مدام دنبال راه کارهایی برای این اتفاق هستند.
خوشبختانه راه و روش هایی برای این موضوع وجود دارد، بطور کلی می توانیم بگوییم که مادرها در زمان بارداری شان می توانند با رعایت کردن یکسری نکات تغذیه ای و مراقبتی به این موضوع کمک کنند و فرزندانی را پرورش بدهند که هم سالم هستند و هم باهوش. اما باهم ببینیم که این موضوع مستلزم رعایت چه نکاتی است...ادامه ی این مقاله را در کودک تک از دست ندهید...

روش های باهوش شدن جنین


توصیه هایی برای باهوش شدن جنین

حتما شما هم شنیده اید که در دوران بارداری تغذیه ی مادر می تواند مستقیما روی رشد مغزی و سلامت جنین تاثیر بگذارد. به علاوه، هرکاری که مادر انجام می دهد هم می تواند جنین را متاثر کند.
اگر بخواهیم به این موضوع دید مثبتی داشته باشیم باید بگوییم که این موضوع خیلی هم خوب است و باعث می شود تا مادرها بتوانند با رعایت یکسری نکات تغذیه ای و مراقبتی رشد و سلامت جنین شان را و همچنین هوش او را تقویت کنند. اما این نکات، چه چیزهایی هستند؟


1- تغذیه ی عالی
دو ماده ی مغذی هستند که مستقیما روی عملکرد مغذی جنین تاثیر می گذارند، یکی امگا3 است و دیگری آهن است. مادرهای عزیزی که دوست دارند بچه های باهوشی داشته باشند باید سعی کنند حتما در تغذیه شان از مواد غذایی که حاوی امگا3 و آهن هستند، استفاده کنند. هردو این مواد برای بدن مادر هم خیلی مفید هستند و به عنوان مثال مصرف امگا3 می تواند مانع از بروز بیماری های قلبی و افسردگی بشود.
مواد غذایی که سرشار از امگا3 هستند عبارتند از:

جالب است بدانید: زایمان زودرس و علائم و نشانه های آن


1- ماهی سالمون
این ماهی سرشار از ویتامین ها و پروتئین های مختلف است و با خوردن آن انواع مواد معدنی و مغذی مثل منیزیم، پتاسیم، ویتامین های گروه B و البته امگا3 به بدن شما وارد می شود.
در هر صد گرم از این ماهی حدودا 2 میلی گرم امگا3 وجود دارد.

روش های باهوش شدن جنین


2- ماهی ساردین
یک چیز خیلی جالب درمورد این ماهی این است که برخلاف قد و قواره ی کوچکش حاوی حجم زیادی مواد مغذی است. اگر بخواهیم واضح تر این موضوع را توضیح بدهیم باید بگوییم که 150 گرم از این ماهی حاوی کل ویتامین B12، ویتامین D و سلنیوم مورد نیاز یک روز بدن شما است.


3- خاویار
اگر خاویار دوست داشته باشید، باید بگوییم که این ماده ی غذایی هم حاوی امگا3 است اما دوز آن خیلی زیاد نیست.

جالب است بدانید: رابطه ی جنسی در دوران بارداری


4- تخم کتان
تخم کتان هم علاوه بر مواد مغذی مثل فیبر، ویتامین E، منیزیوم و غیره حاوی مقدار مناسبی امگا3 نیز هست.


5- گردو


6- دانه ی سویا

در رابطه با آهن هم باید بگوییم که سبزیجات پربرگ همگی حاوی مقدار زیادی آهن هستند و خوردن آن ها بخصوص به خانم های باردار خیلی پیشنهاد می شود، چرا که باعث می شود اکسیژن لازم برای رشد مغز کودک بخوبی تامین بشود.

راه های باهوش شدن جنین

2- خواندن کتاب داستان
نتیجه ی یکسری تحقیقات در امریکا نشان می دهد که کتاب خواندن برای جنین می تواند روی هوش و عملکرد مغذی او تاثیر بگذارد. آن ها بر این باورند که در سه ماهه ی سوم بارداری جنین شروع به آموزش و یادگیری زبان می کند و حتی پس از بدنیا آمدن می تواند صداهایی را که در این دوران شنیده است، به یاد بیاورد. پس سعی کنید تا می توانید برای فرزندتان کتاب داستان و کتاب های خوب بخوانید.

3- فعال باشید و ورزش کنید
یکی دیگر از کارهایی که می توانید در راستای باهوش کردن جنین تان انجام بدهید این است که ورزش کنید. بطور طبیعی وقتی انسان ورزش می کند در بدن او ماده ای به نام آدرنالین ترشح می شود که باعث شادی و نشاط او می شود.
در زمان بارداری هم ورزش کردن می تواند علاوه بر اینکه برای مادر مفید باشد، برای جنین هم سودآور باشد و به رشد مغزی او کمک کند. زمانی که مادر باردار ورزش می کند، جریان خون اطراف رحم او بیشتر می شود و باعث می شود تا نورون های بخش یادگیری و حافظه ی جنین تا 40 درصد رشد کند.

جالب است بدانید: متداول ترین سوالات دوران بارداری

4- جنین تان را نوازش کنید و با او حرف بزنید
تحقیقات نشان داده که جنین بطور معمول بعد از هفته ی 20 ام می تواند لمس و نوازش را احساس کند و این موضوع می تواند برروی سیستم عصبی او تاثیر بگذارد. سعی کنید در این دوران حتما با جنین تان حرف بزنید و او را نوازش کنید. جالب است بدانید که محققان می گویند حتی جنین می تواند متوجه بشود که کسی که دارد او را نوازش می کند مادرش است یا پدرش. پس حتما از همسرتان هم بخواهید که جنین تان را نوازش کند و او را لمس کند.
نکته ی جالب دیگر این است که جنین از هفته ی 16 ام به بعد می تواند بشنود، سعی کنید تا می توانید با جنین تان حرف بزنید و چیزهای مختلف را به او یاد بدهید.
تحقیقات نشان داده که جنین در همین زمان می تواند زبان های مختلف را بشنود و درک کند، پس می توانید حتی با جنین تان به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و غیره صحبت کنید، این کار باعث می شود تا در آینده هم جنین شما بهتر بتواند به هریک از این زبان ها صحبت کند و قدرت شنیداری بهتری هم داشته باشد.


5- به موسیقی گوش کنید
موسیقی از جمله مواردی است که برروی تمامی جوانب روح انسان از همان طفولیت تاثیر می گذارد. شما می توانید در زمان بارداری تان برای فرزندتان آهنگ های شاد و آرامش بخش پخش کنید و از این طریق روح او را شاد و پر از احساس کنید. شاید باورش سخت باشد اما جنین شما عاشق موسیقی است و از شنیدن آن خیلی لذت میبرد.


6- استرس تان را کاهش بدهید
سعی کنید در زمان بارداری به هیچ چیز منفی فکر نکنید و استرس و اضطراب به خودتان راه ندهید چرا که استرس می تواند تاثیر خیلی بدی برروی کودک تان و رشد مغزی و فکری او داشته باشد.


سایر مقالات:

افسردگی بعد از زایمان

مشکلات شایع در طول دوران بارداری

روش های پیشگیری از بارداری بدون عوارض

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی