از تست بارداری خانگی چه می دانید؟

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 12:51:30

تست های حاملگی خانگی با تشخیص وجود هورمون hCG (گونادوتروپین جفتی انسان) در ادرار زن، بارداری را تشخیص می دهند. هورمون hCG که به هورمون بارداری نیز معروف است تنها در زنان باردار وجود دارد. این نوع تست های خانگی در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین قابل خریداری است . برای آشنایی با نحوه عملکرد، زمان مناسب برای تست و شرایط نگهداری آنها ، با ما همراه شوید...

گام اول : خرید یک تست بارداری حاملگی

برندهای معتبر زیادی از تست های بارداری خانگی در بازار موجود است، اما تفاوت زیادی ندارد که شما از کدام برند استفاده کنید زیرا همه ی تست های بارداری به همین روش عمل میکنند (تشخیص هورمون hCG در ادرار). نکته ی مهم در زمان خرید این است که تاریخ مصرف آن نگذشته باشد و جعبه بدون خرابی و آسیب دیدگی باشد زیرا این دو موضوع می تواند نتایج آزمایش را تغییر دهد.

شما می توانید از بسته های دوتایی استفاده کنید به خصوص در زمانی که برای باردار شدن تصمیم جدی دارید. بنابراین می توانید یک هفته صبر کنید و مجددا تست را تکرار نمایید.

برخی از کارشناسان معتقدند که تست های بارداری باید در فروشگاه های بزرگ پر رفت و آمد نیز فروخته شود. بدین ترتیب احتمال خرید آنها نیز بیشتر می شود. خرید مجدد این نوع تست ها بهتر از نگهداری تست های بارداری قدیمی است که ماه ها در کمد خانه ها می ماند. به خصوص زمانی که این نوع تست ها در معرض گرما و رطوبت قرار می گیرند. عدم نگهداری صحیح تست های بارداری می تواند بر روی نتایج نشان داده شده تاثیر زیادی بگذارد.

برخی از برندها ادعا می کنند که می توانند بارداری را دقیقا در روزی که پریودی شما قطع شده و یا حتی زودتر تشخیص دهند. اگر چه این ادعا می تواند صحیح باشد و حساسیت این نوع تست ها به هورمون hCG بیشتر باشد؛ اما ممکن است بدن شما هورمون hCG را زود تولید نکند و نتیجه ی بارداری منفی نشان دهد. در حالیکه شما باردار هستید ولی سطح هورمون در زمان تست به حد مجاز نرسیده است. البته می توانید از برخی علائم بارداری، در جهت تشخیص سریعتر بارداری خود بهره ببرید.

علائم اولیه بارداری را بهتر بشناسید...

برخی از برندهای عمومی، تکنولوژی مشابهی برای تولید تست کیت بارداری با برندهای شناخته شده و معروف دارند. بنابراین برای تست بارداری نیازی به خرید برندهای گران قیمت و معروف ندارید و اکثر برندهای معتبر در داروخانه ها نیز قابل استفاده هستند ( به شرطی که به تاریخ انقضا آنها توجه کنید).

خرید تست بارداری

گام دوم: زمان تست را مشخص کنید

اکثر کارشناسان معتقدند که شما باید حداقل یک روز بعد از فقدان قاعدگی (روزی که انتظار می رفته عادت ماهانه داشته باشید) این تست را انجام دهید، اگرچه یک هفته بعد از فقدان قاعدگی زمان مناسب تری است. اگرچه ممکن است منتظر جواب تست بارداری باشید اما صبر کردن و تست در زمان مناسب، دقت این آزمایش را بالا می برد چرا که این هورمون به سرعت در زنان باردار در حال افزایش است.

hCG در بدن زن فقط پس از لانه گزینی تخمکِ بارور شده در رحم افزایش می یابد. جایگیری آن در رحم حدود 6 روز بعد از ملاقات اسپرم و تخمک اتفاق می افتد. به همین دلیل است که تست های بارداری نمی توانند زودتر از این زمان، بارداری را تشخیص دهند.

بهتر است تست بارداری را اول صبح انجام دهید. در این زمان ادرار حاوی بیشترین تراکم هورمون hCG می باشد.

به عنوان یک قانون کلی (به خصوص اگر پریودی نامنظمی دارید و نمی توانید اولین روز فقدان قاعدگی را تشخیص دهید)، شما باید حداقل سه هفته بعد از رابطه ی جنسی تست بارداری را انجام دهید. به هر حال اگر عجله دارید بعضی تست ها بعد از دو هفته نیز جواب می دهند. البته همانطور که قبلا گفته شد، از روی علائم حاملگی می توانید ، بارداری خود را خیلی زود تشخیص دهید. البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که علائم اولیه بارداری را با سندروم پیش از قاعدگی اشتباه نگیرید.

تفاوت علائم اولیه بارداری با سندروم پیش از قاعدگی PMS چیست؟

زمان مناسب برای تست بارداری

گام سوم: دستورالعمل استفاده را به دقت بخوانید

اگرچه طریقه ی مصرف اکثر تست های بارداری یکسان است اما مهم است که دستورالعمل های هرکدام را بخوانید. اگرچه روش همه ی آنها یکسان است اما ممکن است شرایط آزمایش مانند روش جمع آوری ادرار، مدت زمان لازم برای قراردادن ادرار بر روی قطعه و یا نشانه های منفی و مثبت بارداری در هر کدام متفاوت باشد.

بر روی هر جعبه تست بارداری باید یک شماره ی پشتیبانی وجود داشته باشد که در صورت داشتن سوال درباره روش مصرف و یا خود بسته بتوانید با آن تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دستورالعمل های تست بارداری را به دقت دنبال کنید

گام چهارم: خودتان را آماده کنید.

تست بارداری می تواند یک تجربه ی ناراحت کننده نیز باشد به ویژه وقتی که نتیجه ی مشاهده شده، بر خلاف انتظار است. این تست را به تنهایی انجام دهید و به خود وقت کافی برای کنار آمدن با نتیجه ی این آزمایش را بدهید. همچنین می توانید به همسر یا دوست نزدیکتان بگویید که پشت در بایستد و نتیجه را به او اطلاع دهید. پس از انجام آزمایش دست ها را با آب گرم و صابون بشویید و کیت آزمایش را دور بیندازید.

از مراقبت های قبل از بارداری چه می دانید؟

بعد از تست بارداری خودتان را آماده کنید

منبع مقاله لاتین: wikihow.com

تجربه ی خود را دربخش نظرات با ما در میان بگذارید. شما چگونه بارداری خود را تشخیص دادید؟👇🏻👇🏻

مقالات مرتبط


علائم اولیه بارداری

علائم بارداری را با سندروم پیش از قاعدگی اشتباه نگیرید!

در سه ماه اول بارداری منتظر چه باشیم؟

7 نشانه خطرناک در سه ماه اول بارداری

افزایش شانس بارداری با تغذیه صحیح

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی