شیردوش- مفید یا مضر

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 10:53:36

اگر برای اولین بار مادر شده اید، ممکن است تصور وحشتناکی از شیردوش داشته باشید، اما اگر مایلید نوزادتان با شیر مادر تغذیه شود، باید با آن کنار بیایید. گاهی نوزاد قادر نیست سینه مادر را بگیرد و مادر مجبور است با شیر دوش، شیر خود را درون ظرف مناسب ریخته و به نوزاد شیرخوار خود بدهد. شیردوش به شما اجازه می دهد تا برای تغذیه نوزادتان شیر خود را از این طریق ذخیره کنید. اما آیا واقعا شیردوش مفید و بی ضرر است و بودن آن در لیست سیسمونی ضروری است؟ برای دانستن آن ادامه مطلب را از وبلاگ مادر و کودک دنبال کنید...

شیر دوش می تواند سوزش دردناک سینه ها را کاهش دهد، جریان شیرتان را افزایش دهد، و برای نوزادان نارس که در بیمارستان بستری هستند و باید با سرنگ تغذیه شوند نیز استفاده می شود. این وسیله کاربردی، برای مادران شاغلی که ساعاتی در روز از نوزادشان دورند نیز بسیار مفید است.

شیردوش ها انواع مختلفی دارند، شیردوش تکی، شیردوش دوگانه، دستی و برقی، که بسته به نیاز خود باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. نکته قابل توجه دیگر توجه به زمان ماندگاری شیر مادر در محیط است:

مدت ماندگاری شیر مادر

حال می خواهیم بدانیم که چگونه بهترین شیردوش را انتخاب کنیم.

نحوه کار شیردوش چگونه است؟

وقتی در حال خارج کردن شیر از طریق شیردوش هستید، مسلما احساسی مثل وقتی که کودک به طور طبیعی در حال تغذیه از سینه است نخواهید داشت. البته شیردوش های برقی تقریبا فرآیند شیردهی طبیعی را تقلید می کنند. اکثر شیردوش ها یک سیستم کاری دو مرحله ای دارند، ابتدا شیردوش نوک سینه و اطراف آن را کامل در بر می گیرد و سپس توسط یک مکش به نوک سینه، شیر را از سینه خارج می کنند. همچنین توجه به تغذیه و ورزش در این دوران از عوامل تاثیرگذار بر فرایند شیردهی هستند.

شیردوش های دستی نسبت به مدل برقی آن، ارزان تر هستند و برای کسانی که یک شیردوش مقرون به صرفه می خواهند گزینه بهتری هستند. اما شیردوش دستی آنقدر کند است که شما را عصبی خواهد کرد. در مقابل شیردوش برقی گران تر است، اما فرآیند دوشیدن سریعتر انجام می گیرد. پس اگر وقت زیادی برای دوشیدن ندارید و عجله دارید، انتخاب شیردوش برقی انتخابی بهتر است.

اگر فرزندان دوقلو دارید و باید به آن ها شیر بدهید، و یا برای مدت طولانی می خواهید از نوزاد جدا شوید، شیردوش های دوقلو گزینه بسیار خوبی محسوب می شوند. علاوه بر راحتی و گرسنه نماندن فرزندانتان، شیردوش های دوقلو از آن جهت که شیر اضافی که در سینه مانده را به صورت کامل تخلیه می کنند بسیار مفید هستند.

شاید خواندن این مطلب هم برای شما جالب باشد: پستونک: مفید یا مضر

شیردوش برقی

هنگام استفاده از شیردوش چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

هنگامی که بخواهید برای اولین بار از شیردوش استفاده کنید مسلما بسیار برایتان سخت خواهد بود، اما نگران نباشید، به زودی با آن کنار می آیید.

هنگام استفاده از شیردوش مطمئن شوید که هیچ لباسی در قسمت زیرین محفظه قرار نگیرد و در حین دوشیدن کمی به جلو خم شوید تا از ریختن شیر به بیرون جلوگیری شود.

قبل از آغاز فرایند دوشیدن شیر، دست ها و سینه خود را به خوبی بشویید.

هنگامی که می خواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید، با دقت راهنمای آموزشی آن را مطالعه کنید.

شیر دوشیده شده را در کیف های خنک نگهدارنده مواد غذایی نگهداری کنید، شیر می تواند به مدت ۲۴ ساعت تازه بماند.

منبع مقاله لاتین: motherandbaby.co.uk

  • آیا اعتمادبنفس کافی برای شیر دادن به کودک خود را ندارید؟
  • از تاثیرات پروتز سینه بر شیردهی آگاهید؟
  • چه غذاهایی در دوران شیردهی توصیه می شوند؟
  • آیا برای بی اشتهایی خود در دوران شیردهی راه حلی دارید؟

شما می توانید پاسخ سوالات خود را با دریافت مشاوره ی رایگان روانشناسی کودک از طریق لینک زیر بدست آورید.

مشاوره رایگان روانشناسی کودک تک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی