وسایل ضروری سیسمونی نوزاد

کودک تَک

logo
ثبت نام
سه شنبه 1 آبان 1403 14:57:25

خرید سیسمونی و آماده کردن خانه برای عضو تازه وارد، می تواند خیلی هیجان انگیز باشد ولی از کجا شروع می کنید؟ در این مقاله قصد داریم تا ضروری ترین وسایل مورد نیاز کودک را عنوان کنیم. نگران نباشید خبری از لیست طولانی و تجهیزات گران قیمت نیست.در اینجا ارزان ترین و ضروری ترین لیست را تهیه کرده ایم. با ما همراه شوید...

در این مقاله قصد داریم تا لوازم خیلی ضروری برای کودک و مادر را لیست کنیم. در واقع شما با خواندن این مطلب، یک آمادگی کلی برای تولد فرزندتان خواهید داشت.

خانه خود را آماده کنید

آماده کردن خانه می تواند کمک زیادی به شما، همسر و سایر فرزندانتان برای ورود فرزند تازه واردتان کند.

جای خواب نوزاد را آماده کنید

اگر اتاق کافی در منزل ندارید، تخت کودک می تواند در یک گوشه از اتاق شما جای بگیرد. در واقع تحقیقات اخیر درباره سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا sudden unexpected death in infancy (SUDI) بهترین مکان برای کودک تا 6 ماهگی و یا حتی یک سالگی را اتاق خواب والدین اعلام کرده است.

جای خواب نوزاد را آماده کنید

کجا پوشک بچه را عوض می کنید

بسیاری از والدین، میز مخصوص تعویض پوشک بچه تهیه می کنند اما هیچ کجای خانه امن تر از زمین نیست زیرا کودک از خطر افتادن در امان می ماند.

شما همچنین می توانید پوشک نوزاد را روی تخت عوض کنید. برخی از والدین ترجیح می دهند که پوشک را حتما روی میز مخصوص تعویض پوشک، تعویض نمایند؛ در اینصورت باید در تمام مدت کودک را با یک دست نگه دارید تا کودک در اثر غلط زدن بر روی زمین نیفتد.

تا بحال پوشک بچه عوض نکرده اید؟ راهنمای تعویض پوشک را دنبال کنید

وسایل حمام کودک را آماده کنید

شما احتیاج به وسیله یا محیط خاصی برای حمام کودک خود ندارید. در واقع شما می توانید نوزاد خود را در سینک آشپزخانه و یا در وان کوچک مخصوص شستن لباس بشوید.

تجربه ی کافی در حمام کردن نوزاد ندارید؟ راهنمای حمام نوزاد را دنبال کنید

حمام کردن نوزاد

چک لیست کودک: تجهیزات مورد نیاز کودک

وسایل مورد نیاز کودک همواره در حال تغییر است. بنابراین بهترین راهکار می تواند خرید و یا قرض کردن وسایل ضروری مورد نیاز باشد.

برای شروع چند قطعه مورد نیاز کودک:

اگر در حال آمدن از بیمارستان به سمت خانه هستید، از یک صندلی ماشین کودک استاندارد استفاده کنید. ایده ی بسیار خوبی است که قبل از به دنیا آمدن کودکتان، یک صندلی کودک مناسب برای او آماده کرده باشید. برخی از این صندلی ها می توانند به صورت آغوشی نیز حمل شوند. می توانید از ست های صندلی ماشین کودک، کالسکه و کریر نیز استفاده نمایید.

برای خرید کالسکه اطلاعات کافی ندارید؟ راهنمای جامع خرید کالسکه را دنبال کنید.

برای خواب ایمن کودک، به یک تخت محکم و امن، یک رختخواب نوزاد، چند عدد ملحفه و یک تشک مناسب نیاز دارید. برخی از والدین در چندماه اول از گهواره استفاده میکنند ولی روش ایمن تر و مقرون به صرفه تر استفاده از یک تخت با سایز مناسب است که برای بعد از 6 ماهگی نیز قابل استفاده باشد.

پوشک: حتی اگر قصد دارید که از کهنه ی بچه (پوشک های قابل شستشو) استفاده کنید، داشتن چند بسته پوشک و پمپرس در خانه ایده ی خوبی است. در صورتی که نمی دانید کهنه ی بچه بهتر است یا پوشک، خواندن مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر می خواهید کودک را با شیر خشک تغذیه نمایید، به شیشه شیر، پستانک و لوازم شستشوی شیشه نیاز دارید. اگر میخواهید کودک را با شیر خود تغذیه نمایید؛ شیردوش برای شاغلین و شیر دادن در بیرون از منزل ایده ی خوبی است.

وسایل مورد نیاز مادران

مادران به پدهای بهداشتی فوق العاده ضخیم و بلند نیاز دارند. برای رفتن به بیمارستان آماده و چند برابر آن برای بازگشت به خانه آماده باشید و ساک بیمارستان را از قبل از زایمان خود آماده کنید. اگر کودک را با شیر مادر تغذیه میکنید، به پدهای شیردهی نیز نیاز خواهید داشت.

از لیست وسایل ساک بیمارستان برای زایمان چه می دانید؟

وسایل مورد نیاز نوزاد

برای پوشش کودکتان، خوب است که سه یا چهار لباس سرهمی و یک لباس زیر و یا لباس تک به همراه داشته باشید. ممکن است با توجه به محل زندگی و فصل سال نیاز باشد تا ژاکت و لباس گرم به همراه داشته باشید.

برخی والدین نیز کودک خود را قنداق ( قنداق فرنگی) می کنند. بهتر است از پارچه های نرم تر و سبکتر برای فصل تابستان استفاده نمایید.

سایر وسایل سیسمونی کودک

چند حوله ی نرم برای پیچیدن کودک در آن و خشک نمودن آن بعد از هر حمام مورد نیاز است.

یک تلفن همراه اسباب بازی موزیکال برای زمانهایی که پوشک او را تعویض میکنید

یک سطل زباله درب دار مخصوص پوشک

پلاستیک های یکبار مصرف برای پوشک های کثیف برای زمانهایی که بیرون از خانه هستید.

نکته : پودر تالک یا همان پودر بچه توصیه نمی شود چرا که ممکن است از طریق تنفس وارد مجرای تنفسی او بشود . از طرفی ممکن است با وارد شدن به دستگاه تناسلی او، موجب بیماری شود.

منبع:raisingchildren.net.au

از سیسمونی نوزاد بیشتر بدانید


نکات تعویض پوشک، پوشک بهتر است یا کهنه؟

شیردوش: مفید یا مضر

راهنمای جامع انتخاب تشک

راهنمای جامع خرید کالسکه

گریه کودک خود در صندلی ماشین را مهار کنید!

آغوشی نوزاد وسیله ای عالی برای مادران پر مشغله

با نرده های محافظ کودک ایمنی کودکمان را تضمین کنیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی